Ik weet even geen titel, dus dan maar zo - Reisverslag uit Jalón, Spanje van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu Ik weet even geen titel, dus dan maar zo - Reisverslag uit Jalón, Spanje van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu

Ik weet even geen titel, dus dan maar zo

Blijf op de hoogte en volg Chantal

30 December 2015 | Spanje, Jalón

Toen ik zonet begon te klagen over de noodzaak van het scheren van mijn oksels (iel, gatver), bedacht ik me dat ik hier eigenlijk blij mee moest zijn. In Nederland had ik drie maanden geleden waarschijnlijk al voor het laatst de moed om in een hempje rond te banjeren, maar hier is het nog steeds niet ongewoon dat ik dit kledingstuk uit de kast trek. Daarnaast is het ook wel prettig voor mijn mede –badmutsdragende- zwembadgebruikers dat ik niet rondloop als een compleet tropisch regenwoud. Dus. Dan moet ik de bosmaaier maar weer eens aanslingeren..

Dat zwembad-detail is trouwens pas sinds twee dagen weer van toepassing. Toen realiseerde ik me namelijk dat ik nog 12 keer naar de sportschool moest gaan om mijn strippenkaarten optimaal te gebruiken en het aantal dagen dat ik toen nog in Spanje zou zijn gelijkstond aan 24. Voor alle rekenwonders onder ons: Dit betekende dat ik om de dag mezelf in het zweet zou moeten werken. Wa.Joo.

Gelukkig ben ik super sportief aangelegd en ben ik vol goede moed vanaf dat moment al 3 keer wezen sporten, maar wat doen die vriendelijke, doch onhandige sportschool-medewerkers?! Die zetten het toegangspoortje open, waardoor ik GRATIS naar binnen mag en Dat.Wil.Ik.Niet!!!!!! Nu moet ik namelijk nóg vaker gaan sporten. Ongeveer 3,5 keer per week *huilen*.

Nu is natuurlijk de kans ontzettend groot dat ik dit (met mijn ijzeren doorzettingsvermogen) uiteindelijk wel ga doen, al denk ik dat de kans ook aanwezig is dat ik door onverwachte omstandigheden die 4x per week niet ga redden (buitenaardse ontvoeringen, natuurrampen, bank).

Wat ik wél ga redden, is de deadline van mijn stageverslag enzo. Op dat gebied heb ik namelijk wél doorzettingsvermogen en hierdoor heb ik al die deadline dingen al klaar. #maximaalchillen

Wat wél leuk is in Spanje is bijvoorbeeld kerst. Dit duurt hier maar één dag en het gemis van tweede kerstdag vullen ze vervolgens aan door ongeveer 83 feesten te vieren voor alle heiligen. Wij Nederlanders doen hier natuurlijk niet aan en daarom heb ik alsnog 3 dagen kerst gevierd: Eén keer op 16 december (Huh?! Random datum. Leg ik zo uit), één keer op eerste kerstdag met de jongeren en één keer op tweede kerstdag met collega’s, Willem en mijn podium-debuut. Al deze kerstdagen bestonden grotendeels uit eten, drinken en zingen (zie podium-debuut).

Wat anders was aan 16 december, was dat er niet alleen kerstliedjes, maar ook verjaardagsliedjes door de speaker dreunden. Dit kwam doordat ik ouder aan het worden ben en op die avond mijn verjaardagsfeest a.k.a. kerstfeest gevierd werd. Elise (huisgenoot) had vanalles georganiseerd (versiering, visite, kerstpak, etc.) en er was zelfs een echte chocolade-kerst-taart. Wat was ik blij!

Waar ik nog meer blij van werd de afgelopen weken:
- Berg beklimmen in Benimaurell
- Stappen in Alicante
- Het vinden van een kamer in Groningen waar ik lekker ga wonen vanaf februari
- Dat mijn auto het nog doet
- Lieve mensen
- En nog veel meer

Nou, ik moet zo werken, dus ik ga. Ik wil jullie erop wijzen dat ik op 21 januari naar Nederland vertrek (DAN AL?! Ja, dan al!) en dat ik op 24 januari Bakkeveen in hoop te rijden met mijn pooierbak en Arie (want die rijdt mee vanaf Girona). Waaaaa time flies!

Doei lieve mensen, hasta luego en goeie jaarwisseling en gelukkig nieuwjaar met veel geluk en liefde en gezondheid en bier en gezelligheid en bankhangdagen en lieve kleine puppies die je zo lief aankijken met hun puppieogen en veel zon en genoeg regen maar niet te veel en dat je fiets niet gestolen wordt, want dat is altijd vervelend. Doei!





ps. Wat ik me ineens afvraag: Waarom moet ik mijn oksels scheren, terwijl er mannen zijn met baarden ter grootte van een uhm, iets middelgroots met haar. Die zwemmen ook gewoon zonder badmuts om hun kin. Dus dan mag ik wel met een paar sprieterige afwasborstel-benen het bad in, vind ik. Iets om lekker over te discussiëren met je vrienden en familie terwijl jullie lekker naar het vuurwerk kijken. 'Dus Truus, wat vind jij daar nou van?! Wel of geen baard-muts?!' Okee, ik sla hierin door. Houdoe!

  • 30 December 2015 - 14:01

    Gerard, Djanet En Feline:

    Dit is een verhaal met daarin weinig informatie, in verhouding tot jou voorgaande verslagen. Maar wel leuk !

    Geniet er vooral nog even van die laatste weekjes.

    Tot snel chick! xxxx

  • 30 December 2015 - 14:39

    Jurjen:

    Het is ook niet eerlijk Sjent, lekker laten groeien die handel!!! Deden ze vroeger ook!! Enjoy :D :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Jalón

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2016

Home again!

30 December 2015

Ik weet even geen titel, dus dan maar zo

12 December 2015

Love from Spain to you

03 November 2015

Bruine maan en nummer 15

20 Oktober 2015

Wot bin ik moai fuort!
Chantal

Stage in Spanje

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 18237

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 19 Mei 2017

Azië avontuur

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: