Once you go trek, you never want back - Reisverslag uit Stœ̆ng Trêng, Cambodja van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu Once you go trek, you never want back - Reisverslag uit Stœ̆ng Trêng, Cambodja van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu

Once you go trek, you never want back

Blijf op de hoogte en volg Chantal

23 Februari 2017 | Cambodja, Stœ̆ng Trêng

Toen ik mijn vorige blog schreef, lag ik in een hangmat in Battambang. Nu niet meer gelukkig, want dan zou ik nu heel erg last hebben van mijn rug en zou ik mijn yoga retraite hebben misgelopen. Zou zonde zijn.

Eigenlijk ben ik de dag na het schrijven van mn blog al vertrokken naar Siem Reap om Angkor Wat te bekijken (één van de wereldwonderen) en om geheel ongepland op stap te gaan. Dat gebeurde niet persé in die volgorde en ik kan nu vanuit eigen ervaring afraden om met een kater rond te dolen bij prachtige tempels. Is zonde van je geld en de ervaring. Maargoed, gelukkig leer ik hiervan (?) en stond een dag later de 6-daagse yoga retraite gepland.

Die yoga retraite (bij Hariharalaya) gaf mij de kans om lekker op te laden voor de overige 3 maanden van mijn reis. Dacht ik. Maar elke dag 4-5uur yoga/meditatie is best intensief, dus helemaal uitgerust kwam ik er niet vandaan, maar wel fit. Het eten was er fantastisch (+ veganistisch = vegantastisch), de mensen echt super lief en de workshops heel leerzaam. En er waren kikkers en ik mocht mn telefoon niet gebruiken (heerlijk!) en we moesten elke ochtend om 06.30u opstaan en ik zou het sowieso aanraden.

En toen kwam ik weer terecht in het bruisende Siem Reap om de volgende dag (gisteren) lekker naar Ban Lung te reizen. 10 uur lang in een pauperbusje met 18 anderen zonder goedfunctionerende airco en weinig comfort. *Poef* Weg was mijn zen-heid.

MAARRRR die zen-heid is weer terug, want ik heb voor het eerst in 7 weken een privékamer!(!!) Lekker de lichten midden in de nacht aandoen, oneindig douchen en in mn ondergoed dansen: Het kan allemaal weer! Of ik dat allemaal doe, ga ik lekker niet zeggen, maar het kan.

Vanaf morgen ga ik waarschijnlijk een jungle trekking doen voor een paar dagen en dan moet ik voor 1 maart zien dat ik dit land uit kom, want dan verloopt mn visum. Het plan is om naar Laos te gaan om te zien hoe het daar is.

En dan nog even een mededeling over foto's: Ik heb een aantal foto's geplaatst die zijn gekoppeld aan mn vorige verhaaltje en die ga ik zo proberen aan dit verhaaltje te koppelen, maar als je dit nu leest en er staan geen foto's bij, dan staan die dus bij 'Liefde voor Cambodia'.

Nog 3 maanden te gaan en nog zoveel te zien! Ik ga me echt wel vermaken hier (doe ik al), dus maak je geen zorgen. En ja, ik kom echt in mei terug. Voor een tijdje in ieder geval ;)

Nou moppies, sterkte met de storm vandaag en hasta la vistaaaa

  • 23 Februari 2017 - 10:30

    Bier:

    He zus! Wat fijn dat we nu weer 24/7 kunnen appen en snappen, blij mee! Leuk verhaal, inderdaad wel lekker kort ook, kan ik mn concentratie er in ieder geval bijhouden!

    Veel plezier daar chick, ik ga hier zeker niet genieten van het natte kutweer (storm?)

    xxxxx je zusje

  • 23 Februari 2017 - 14:22

    Pappie:

    Hallo dochter.

    Gho. Ik dacht nu heeft ze eindelijk de ideale schoonzoon gevonden en trekt ze zich even terug om te bedenken: "Hoe vertel ik het mijn ouders" gaat ze weer gewoon alleen verder.

    Dag droom.

    Leuk dat je het nog steeds goed gaat en je niet al te veel klaagt over de hitte en de lokale bevolking.
    We zullen dat van de zomer wel weer anders meemaken.
    Ik wens je een goede reis vanuit het winderige Nederland.

    tutpap.

  • 23 Februari 2017 - 14:26

    Je Zus :

    Jammer dat je het daar zo druk hebt met dingen zien en dingen doen.
    Gelukkig genieten wij hier volop van het prachtige weer,
    de natuur en alle andere wereldwonderen...

    Lekker verder genieten, en doe je familie de groetjes daar in de jungle!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Stage in Spanje

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 18227

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 19 Mei 2017

Azië avontuur

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: