Roadtrippin' - Reisverslag uit Jalón, Spanje van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu Roadtrippin' - Reisverslag uit Jalón, Spanje van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu

Roadtrippin'

Blijf op de hoogte en volg Chantal

08 September 2015 | Spanje, Jalón

En ja, daar zit ik dan met mijn goede gedrag en mijn ambitieuze plan: Op weg naar mijn stage in Spanje in een auto die ik niet vertrouw, op onbekende, buitenlandse snelwegen (met haaientanden op de snelweg; HOE DAN?!) en regen die naar beneden dendert waardoor ik me begon af te vragen of ik niet beter een ark had kunnen kopen in plaats van een audi.
Dit was the story of my life toen ik afgelopen week België binnenreed en me gestresst af begon te vragen waar ik in godsnaam aan begonnen was. Toen een aantal maanden geleden duidelijk werd dat ik stage zou gaan lopen in Spanje en hierbij een auto geen overbodige luxe zou zijn, ontstond het plan om zelf een auto mee te nemen en van de heenreis een road trip te maken. Uiteraard kon dit plan niet uitgevoerd worden zonder tegenslagen, dus hield de auto die ik mee zou nemen er twee weken voor vertrek mee op. Gelukkig was ik zo vastberaden (lees: eigenwijs/tegendraads/stellig) dat de road trip door zou gaan dat ik zelf een auto heb gekocht: Een heuse Audi A4 (weliswaar met 3,5 ton op de teller en wat oorlogswonden, maar daar merk je niks van, uhum).
Uiteraard liet ik me niet tegenhouden door de tegenslagen (zelfs niet toen de auto op een stuk van 50 kilometer 8 keer uitviel) en vertrok ik op 26 augustus naar het zonnige zuiden. Heel blij was ik met het gezelschap dat ik de eerste 1300 kilometer had, want Tecla (goede vriendin, a.k.a. Teek) zat rustig naast me, gedoogde mijn urenlange valse gezang en speelde voor navigatiesysteem als de echte er mee ophield of me door Zwitserland wilde sturen. Uiteindelijk zijn we via Eindhoven naar Maastricht gereden, van daaruit naar Trier, verder naar Colmar, naar Besançon en tot slot kwamen we aan in Annecy. Vermoeid en uitgehongerd, maar levend en opgelucht.
Toen Tecla in haar beste Frans (wat niet zo goed was en ik het toen maar heb over genomen) naar haar kamer informeerde en deze toegewezen kreeg, ben ik hier nog een nacht blijven hangen. De volgende dag begon echter de beproeving pas echt: Ik zou nu de resterende 1200 kilometer alleen moeten afleggen. No problemo natuurlijk, maar stiekem wel een beetje spannend. Gelukkig stotterde mijn auto de eerste dag alleen de laatste vijf kilometer op weg naar mijn slaapplaats (Baillargues) en dat bleek dus mee te vallen. Het weer was in ieder geval een stuk beter dan eerst en er doemden geen wilde dieren meer voor mijn auto op (vossen enzo), dat scheelt.
De dag erna ging het allemaal nog soepeler en geheel ontspannen kwam ik aan in Tarragona, waar ik de nacht in een jongerenhostel doorbracht (goedkoop, maar niet goed voor je nachtrust). En ja hoor, toen ik wakker werd in Tarragona besefte ik me dat ik die dag mijn eindbestemming zou bereiken: Jalón. Dus toen ik in Tarragona eenmaal tot in den treure had rondgeslenterd, mijn schoenen begonnen te soppen van de regen (ja, alweer potverdikke) en ik zin kreeg in yoghurtijs (maar dat zaakje nog gesloten was) ben ik weer in de auto gestapt.
Hoe dichter ik bij mijn eindbestemming kwam, hoe harder de zon begon te schijnen en hoe blijer ik me begon te voelen: De omgeving is prachtig, de mensen spreken Spaans (duuuuh) en het is dicht bij zee. Ik laat hier expres het weer nog even buiten beschouwing, daar kom ik zo op terug. Al met al was ik blij. Heel blij.
Je zou denken dat ik niet veel blijer kon worden, nou, je hebt het fout! Ha, lekker puh! Ik was namelijk nóg blijer toen ik mijn appartement bekeek en biertjes ging drinken met een aantal collega’s. Het appartement is perfecto: Goedkoop, ruim, voorzien van vaatwasser en bubbelbad en het heeft vanaf het grote balkon een prachtig uitzicht. En ja, ook mijn collega’s lijken me erg aardig. Eerste indrukken zijn maar eerste indrukken, maar die zijn wel kneiter belangrijk heb ik geleerd vanuit eerdere ervaringen (levenservaring enzo).
Mijn aankomst is inmiddels alweer bijna een week geleden en sindsdien heb ik bizar weinig nuttige dingen gedaan. Daar gaat vanaf morgen verandering in komen, want dan begint mijn stage. Ik ben erg benieuwd en ga jullie lekker niet vermoeien met allemaal details over mijn werkzaamheden, want dat wil ik niet, daar zitten jullie niet op te wachten en dat mag ook niet i.v.m. privacy. Maargoed, ook naast mijn stage zal ik (hopelijk) veel dingen beleven en die kan ik natuurlijk wél met jullie delen. Leuk hè?! Dan blijven jullie toch nog een beetje op de hoogte van mijn –altijd interessante- leven. Hasta la vista, baby!
Ohja, wat het weer betreft: Ik ben serieus aan het overwegen om mijn audi in te ruilen voor een ark. Toen ik gisteren van de supermarkt terug liep naar huis, had mijn paraplu had hetzelfde effect als het dragen van lieslaarzen in een twee meter diepe rivier. De natuur heeft het hard nodig, maar mijn gemoedstoestand wordt er niet beter van. Gelukkig wordt het vanaf woensdag beter. Nu hoor ik in gedachten jullie hoongelach, maar wacht maar tot het hier in de winter 20 graden is en jullie met jullie kraag hoog opgetrokken door de natte sneeuw fietsen terwijl er een auto hard door de enorme plas naast je rijdt..

  • 08 September 2015 - 13:21

    Djanet:

    Tjonge jonge jonge Chantal, wat maak jij toch weer een boel mee.
    Na het lezen van dit berichtje ben ik tot de conclusie gekomen dat me zorgen maken geen zin heeft, jij red je wel.
    Toch fijn dat je 2 zwemdiploma's hebt voor als het echt uit de hand gaat lopen.

    Nou lieverd, het ga je goed!

    Xxxx Djanet (ook van Gerard en Feline)

  • 08 September 2015 - 15:28

    Iris:

    Lekker pik! Wat maak je er weer een mooi verhaal van!

    Geniet ervan en niet te gek!

    Xxxxxxxxxxxx je zusje

    P.s. ik hen je winterjas gejat, die heb je toch niet nodig daar lees ik!

  • 08 September 2015 - 21:48

    Tecla (a.k.a Teek):

    Super leuk Chant! Ik mis je valse gezang.
    Geniet van het lekkere weer. Zal aan je denken als ik in de sneeuw loop.
    Oh wacht, dat heb ik al gedaan. Was best genieten.
    Succes morgen!!!
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Jalón

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2016

Home again!

30 December 2015

Ik weet even geen titel, dus dan maar zo

12 December 2015

Love from Spain to you

03 November 2015

Bruine maan en nummer 15

20 Oktober 2015

Wot bin ik moai fuort!
Chantal

Stage in Spanje

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 18223

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 19 Mei 2017

Azië avontuur

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: