"Op een (on)bewoond eiland, zijn alle dagen fijn" - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu "Op een (on)bewoond eiland, zijn alle dagen fijn" - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu

"Op een (on)bewoond eiland, zijn alle dagen fijn"

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 Januari 2017 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Inmiddels ben ik meer dan twee weken op Vietnamees grondgebied en heb ik al veel gezien: Rijstvelden, tropische vlinders, chaotische steden, de Mekong-delta, nachtbussen met kakkerlakken en regen. Maar, eindelijk ook de zon!

Nadat Rosalie en ik vorige week op (of in) het vliegtuig zijn gestapt naar Ho Chi Minh City was daar eindelijk de verlossing. Toen we het vliegtuig uitstapten, visten we onze shorts op vanaf de bodem van de backpack om deze direct aan te trekken en liepen we op onze teenslippers de hitte in. Heerlijk! 30 graden, zonnetje en tsja, smog.

Voor zover mogelijk is het verkeer in Ho Chi Minh City nog extremer ontregeld dan in Hanoi, maar wat een toffe stad! Hier zijn we dan ook iets langer gebleven dan gepland (4 dagen), waarin we naar de Cu Chi tunnels zijn geweest, het War Museum hebben bezocht (onbeschrijflijk heftig!) en echt Vietnamees eten hebben gegeten. Dit laatste deden we uiteraard eerder ook al, maar nu in een goed restaurant i.p.v. een pauper straattentje waarbij je je afvraagt welke van de 32138923 ziektes je nu weer zult oplopen.

Nadat we alle highlights hadden afgevinkt in onze lonely planet, zijn we doorgereist naar Can Tho. Dit is een stadje in de Mekong Delta. In tegenstelling tot in de grote steden waren hier de mensen echt onwijs lief. Iedereen zwaait naar je en ik voelde me even een echte koningin. Zonder make-up en in een slecht zittende jumpsuit, dat wel..

Maar goed, we waren dus in Can Tho en daar hebben we een leuk boottochtje (van 7uur) gemaakt over het water (duuuuuh). We hebben floating markets gezien waarbij locals boten volladen met goederen (bijvoorbeeld 3992 ananassen) om deze te verkopen aan andere locals die deze aankoop zien als een verrijking van hun leven of die het gewoon nodig hebben. Ook zijn we bij een noodle fabriek geweest, hebben we een slangenfokkerij bezocht en gedronken uit een kokosnoot bij een home-stay aan de rivier. Echt een top dag! En wat is het fruit hier fantastisch lekker! Moet je eens proberen joh :)

Okee, ik zal wat korter van stof zijn, want: veel tekst.

Vanuit Can Tho vertrokken we naar het eiland waar we nu zijn: Phu Quoc Island. De busrit sla ik even over, want dit was guur. De aankomst op het eiland in 2 woorden: De. Hemel. Het hostel is fantastisch: Goeie bedden, Jacuzzi, dakterras met uitzicht over de zee en Bergen, gratis bier tijdens happy hour, airco en ge-wel-dige douches!

Natuurlijk ben ik hier niet alleen in het hostel geweest, dus nu zal ik vertellen wat ik nog meer heb gedaan: Eten op terrasjes, in de zee zwemmen, massage, scooterrijden, ananas eten, malariapillen slikken, zonnebrandcreme smeren, eten, etc. Klinkt goed, toch?!

Nou, al met al vermaak ik me hier uitstekend. Morgen gaan Rosalie en ik een dagje snorkelen, want dat vinden we leuk. En overmorgen vliegen we naar Ho Chi Minh stad (alweer? Ja, alweer) om dan door te reizen naar Cat Tien National Park en daarna een 4-daagse motorrit te maken van (vermoedelijk) Dalat naar Mui Ne. En geen zorgen: We rijden niet zelf, maar zitten dan achterop bij gidsen die ons alle watervallen en olifanten feilloos kunnen aanwijzen.

Okee, ik stop. Samengevat: het gaat goed.

Ohja, bijna vergeten, maar IK VIND JULLIE REACTIES LEUK! Heel veel dank daarvoor. Vind ik leuk om te lezen.

  • 21 Januari 2017 - 17:05

    Drup En Kbu:

    Wij vinden jou verhaal leuk!

  • 21 Januari 2017 - 18:04

    Djanet:

    Ik vind jou verhaal ook leuk! :)

  • 22 Januari 2017 - 17:52

    Die Andere Arie:

    Heerlijke verhalen! Wat zullen jullie genieten van dit onvergetelijke avontuur! Zijn daar ook muizen;-)??

  • 22 Januari 2017 - 21:02

    Iris:

    Hoi Sjentol, lekker bezig zeg! Klinkt allemaal hemels zeg. Enjoy en doe de groeten aan Diem-Lien, Chung en Tam. xxx Bier

  • 22 Januari 2017 - 21:04

    Pappie :

    Hallo dochter. Mooi dat het allemaal goed gaat. Echt vakantie. Vandaag nog mooie onderwater foto's kunnen maken met je nieuwe camera? Of was er weinig moois aan. Je eigen tenen bijvoorbeeld.

  • 22 Januari 2017 - 21:19

    Anita:

    Hey Chantal,

    Ik kijk nu al uit naar het vervolgverslag...
    Geniet van je plannen, acti- & passiviteiten!

    Veel liefs

  • 22 Januari 2017 - 22:21

    Angela:

    Super leuk om je reis te volgen! Tof!

  • 22 Januari 2017 - 22:28

    Tecla:

    Superrrrrr leuk Chant!!
    Klinkt allemaal zo herkenbaar.

    Ik ben ook benieuwd of je camera bevalt.
    Je kan foto's plaatsen bij je verslagen hahha.

    Geniet er van chickie
    XXX Tecla

  • 22 Januari 2017 - 23:01

    Lisanne :

    Wauuw Chant! Wat een avonturen maak jij mee zeg! En wat kun je er leuk over schrijven. Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.

    Geniet ze!

    xx

  • 23 Januari 2017 - 00:37

    Jeroen:

    Nog steeds jaloers

  • 25 Januari 2017 - 10:51

    Marijke:

    Wauw, dat klinkt heel goed allemaal, wat een geweldige ervaring. Om jaloers op te worden. Heel veel plezier en geniet van je vrijheid xxx

  • 25 Januari 2017 - 12:23

    Annemiek:

    Hahaha wat een topverslagen zeg. Ik geniet echt zo met jullie mee! Geniet nog even met mn zussie. Heel veel plezier en je komt echt terug met ren backpack vol herinneringen!

    Liefs zus van Roos!

  • 25 Januari 2017 - 12:24

    Annemiek:

    Hahaha wat een topverslagen zeg. Ik geniet echt zo met jullie mee! Geniet nog even met mn zussie. Heel veel plezier en je komt echt terug met ren backpack vol herinneringen!

    Liefs zus van Roos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Stage in Spanje

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 18273

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 19 Mei 2017

Azië avontuur

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: