Zieke shit, man! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu Zieke shit, man! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu

Zieke shit, man!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

11 Mei 2017 | Thailand, Koh Tao

Mijn liefde voor voedsel heeft me na 4 maanden dan toch nog genekt. Tijdens een toffe tweedaagse trekking in de omgeving van Hsipaw (Noord Myanmar) heb ik echt onwijs lekker (en veel!) gegeten bij een local family en twee dagen later lag ik met koorts, spierpijn en hoofdpijn op bed. Of ik zat op de wc. En dat terwijl ik had gepland om mijn laatste dag aan de rand van het zwembad door te brengen #zwaarleven.

Godzijdank was de dag erna mijn koorts verdwenen en kon ik mijn vlucht naar Phuket (Thailand) doorstaan door mijn wc-bezoekjes uitvoerig te plannen. Zo heb ik dan ook meer toiletten gezien dan tax-free winkels en stond ik op 4mei op Thaise bodem.

Na nog een slapeloze nacht was ik er echt helemaal klaar mee en ben ik naar het meest luxe ziekenhuis geweest dat ik ooit heb gezien. Hier mocht ik lekker 2 nachtjes doorbrengen en rondlopen met een zak vol vloeistof aan een stalen stellage. En *poef* toen was ik weer beter!

Wat ook wel meehielp aan mijn snelle herstel, was de aankomst van Yolanda (a.k.a. Yolo)! Samen met haar vermaak ik me al een paar dagen op de zuider eilanden van Thailand. Na Koh Lanta zitten we nu op Koh Tao. Alles is hier naar mijn maatstaven onwijs duur (10euro p.p.p.n. in hostels, wajooo) en Yolo, de gekke meid, vindt alles super goedkoop (na Australië).

De zee is blauw, de airco lekt, de hemel soms ook, er zijn panne(n)koeken en er is veel strand: Ik vind het hier heerlijk! Eindelijk vakantie vieren na 4 maanden reizen, want ja, reizen is géén vakantie!!!!!! Het feit dat ik in 4 maanden tijd op meer dan 70 verschillende plekken heb geslapen (gem. 1.8 nacht per plaats) zorgt ervoor dat ik me constant moet aanpassen aan de nieuwe situatie en de hele tijd al mijn meuk mee moet zeulen. Don't get me wrong: Dat is natuurlijk de hele uitdaging, maar vermoeiend is het wel. En leuk. En avontuurlijk.

Ik ga nog even bier drinken, want mijn antibioticakuur is afgelopen en ik heb vakantie. Dus dat.

P.s. Antwoorden op veelgestelde vragen: Ik weet nog niet wat ik ga doen als ik weer in Nederland ben en heb gemengde gevoelens over mijn terugkeer op korte termijn. En nu ga ik een koprol doen (referentie naar youtube: kud - ditto).

P.s.2. Ik ga niet écht bier drinken, daar wacht ik nog even mee. En groetjes van Yolo ♡

  • 11 Mei 2017 - 16:25

    Djanet :

    Tot over 1.5 week skattie!

  • 11 Mei 2017 - 16:55

    Anita:

    Dus ein-de-lijk vakantie na de 'zware' reis...
    Geniet ervan!

    Nog 9 nachtjes slapen...

    xxx

  • 11 Mei 2017 - 21:31

    Angela B.:

    Wat je gaat doen ala je weer in Nl bent? Feestje vieren van opa en oma Botterblom natuurlijk!!!! Nu genieten nog van je super reis!

  • 12 Mei 2017 - 14:36

    Pappie:

    Hoi Chantal.

    Eindelijk maar eens gereageerd op je berichtjes. Het loopt al weer bijna ten einde. Nog even genieten van alle ontberingen en dan kun je je weer lekker thuis ergeren aan het Nederlandse weer en de gewoontes en dagelijkse beslommeringen.
    Het was toch wel even schrikken van de opname in het ziekenhuis. Gelukkig was je zo verstandig om zelf een ziekenhuis op te zoeken en niet een verlaten hoekje op te zoeken waar je dan lag uit te drogen.

    Doe de groetjes aan Yolanda.

    Geniet nog een aantal dagen daar dan doen wij hetzelfde hier;)

    tutpap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Stage in Spanje

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 18218

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 19 Mei 2017

Azië avontuur

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: