Hot jungles & shittycenters - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu Hot jungles & shittycenters - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu

Hot jungles & shittycenters

Blijf op de hoogte en volg Chantal

29 Maart 2017 | Thailand, Chiang Rai

Oh my goood! De tijd gaat veel te snel! Mijn tijd in Laos ligt alweer (ong 175km) achter me en dat vind ik VET jammer. Laos is echt echt echt fantastisch. Na mijn klaagzang vanuit het gedrocht van een hoofdstad ben ik naar Vang Vieng gegaan. Daar heb ik mijn zweefteef-gedrag praktisch uitgeoefend door met een luchtballon over de stad -uhum dorp- te vliegen. Welgeteld 10 minuten na een onweersbui, maar dat gaf juist het extra beetje spanning.

Toen was het tijd om in Luang Prabang met eigen ogen te bekijken waar iedereen nou zo lyrisch over is. De waterval was prachtig, de stad relaxed en de night market vol verleidingen: Leuke stad. Aanrader.

Maar wat écht de moeite waard was, heet Nong Khiaw. Een klein dorpje in de bergen waar je, met vet veel andere backpackers, allemaal avonturen kunt beleven. En het is groen en mooi: Net wat ik nodig had na al die steden.

Samen met Daniëla (Zwitserse meid met wie ik sinds eind Cambodja samen reisde) stond ik 's ochtends om 4uur op om 1,5uur in het donker een berg te beklimmen. Dat was best zwaar en ik vroeg me meerdere keren af waarom ik mezelf dat aandeed, maar toen we boven kwamen, nouja... check de foto's maar, dan snap je wat ik bedoel. A.dem.be.ne.mend. (ja, ik zit hier te klappen om de lettergrepen goed te scheiden.....)

En toen de dag erna lekker ziplinen, want dat is leuk over de jungle. Kwam ik ook pas toen achter hoor, dus voel je niet achterlijk als je dat niet wist (behalve jij Aar). Lekker 65meter boven de grond aan een kabeltje hangen: Feest! Ik vertel er natuurlijk niet bij dat het soms best wel spannend was, want anders verlies ik mijn stoere imago.

Na Nong Khiaw moest ik echt richting de grens, want mn visum verliep op de 28e. Gelukkig had ik nog precies de tijd om in Luang Namtha een jungle trekking te doen van 2 dagen dus dus *hoppa* daar ging ik: Lekker met 6 anderen en 2 gidsen de bushbush in, slapen in een houten hut in een minority village, sticky rice eten met mn handen en 4uur per dag lopen over glibberige bergpaadjes. In de minority village hebben we kennis gemaakt met de plaatselijke cultuur die gekenmerkt wordt door voornamelijk bier, lao lao (lokaal gebrouwen rijstwijn) en opium. Productief volkje tot de max dus.. en ze hebben tractors (cool hè pap!?).

De dag na terugkomst vanuit de jungle (hot jungle) vertrok ik om 07.30u uit Luang Namtha om met de tuktuk-bus-tuktuk-bus-tuktuk-bus naar Chiang Rai (Thailand) te reizen. En daar ben ik levend aangekomen en ik leef nog lang en gelukkig. Einde. Doei.




Haha nee grapje, want ik wil nog zeggen dat ik een cultuurshock heb. Ineens zijn er allemaal supermarkten, cafés met hygiène (en kattencafés!!!!!!!!♡), gestructureerd openbaar vervoer, engels sprekende mensen, prostituees (ja echt, vet veel) en schone straten. Ik moet echt even wennen.

En nu ga ik echt naar de shittycenter, want ik heb honger. Doei moppies! Sabaideeeee!

P.s. de foto's voeg ik later toe, want daarom. Dit keer echt, Tecla! Pinky promise.

  • 29 Maart 2017 - 15:49

    Djanet :

    Check de foto's zegt ze, nergens foto's te bekennen, mooie ben jij.

    Dikke kus van je grote zus (en vriendlief en kind x2)

  • 29 Maart 2017 - 17:55

    Tanta Toos:

    Stoeeeeeer Chantal!!

  • 29 Maart 2017 - 22:47

    Gert:

    Chantal leuk om je avonturen te volgen. ik wist niet dat je zo avontuurlijk was, of komt dat er nu deze maanden uit? Groetjes,Gert

  • 05 April 2017 - 19:27

    Tecla:

    Jeeej foto´s! I like.
    xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Stage in Spanje

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 18224

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 19 Mei 2017

Azië avontuur

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: