Oeter (5x). Door Loas op de scooter. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu Oeter (5x). Door Loas op de scooter. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu

Oeter (5x). Door Loas op de scooter.

Blijf op de hoogte en volg Chantal

15 Maart 2017 | Laos, Vientiane

Toen ik in Cambodja twijfelde of ik wel of niet naar Laos zou gaan (laostige keuze), deed ik het toch. Niet alleen omdat mensen zeiden dat ik het moest doen, maar ook omdat ik daar zin in had.

En toen ik eenmaal in Laos was, had ik zin om een stukje te gaan motorrijden. En ook dat deed ik dus. Eerst heb ik de motorloop vanuit Pakse (320km) gereden en toen die vanuit Tha Khaek (450km). Op mijn gehuurde motorbike reed ik samen met een paar toffe mensen door een fantastisch landschap met indrukwekkende rotsformaties, grotten, watervallen, vlinders, zwaaiende kinderen en 28329 gaten in de weg.

Geïnspireerd door volksheld Zanger Rinus, reed ik al zingend door Laos en was ik heel blij. Nog steeds trouwens, maar nu ben ik ook wel moe.

'Maar je bent toch op vakantie?! Dan hoor je uit te rusten' hoor ik een aantal van jullie denken. Noooou, nee. Reizen is net iets anders dan een vakantie. In de 2,5 maand die ik nu op reis ben, heb ik (zonder overdrijven) in 40 verschillende accomodaties geslapen, heb ik minimaal 139uur besteed in het openbaar vervoer en heb ik ongeveer 7,5 rollen oreo's leeggegeten (double stuffed omnomnom). Dat was ter info, nu over naar écht belangrijke dingen.





*stilte*




Okee, die heb ik dus niet.

Maarrrr, toen ik gisteren facewash wilde kopen, viel het me op dat bijna alles (douchegel, zonnebrandcreme, deodorant, facewash, etc) whitening bevat! Dat is dus zo'n cultuurdingetje hier, want alle vrouwen (en mannen) willen zo blank/wit mogelijk blijven. Een bruine huid vinden ze simpelweg niet mooi en dat kan een reden zijn waarom iemand forevah alone blijft.. sad story.

Wat wél indrukwekkend was, betrof mijn bezoekje aan de Konglor Cave. Dit is een grot waar een rivier doorheen stroomt en deze unit is 7,5kilometer lang. Moet je je voorstellen dat je met je kano in Ureterp een grot in vaart en in Bakkeveen eindelijk weer daglicht ziet. Pittig lang dus.

Verder heb ik nu echt even niks te melden, tenzij jullie graag willen weten dat ik op 11april naar Myanmar vlieg vanaf Bangkok. Of dat ik nog steeds voornamelijk rijst eet (en oreo's dus). Of dat ik met een Fransman en Zwitserse reis. Of dat ik gisteren heb gebowld en verloren. Of dat de hoofdstad van Laos niet echt interessant is. Of dat het hier 37graden is. Of dat ik nog maar 2 maanden te gaan heb. Of iets anders, maar dan moet je het even laten weten, want dan vertel ik dat de volgende keer.

Ok doei xoxo

  • 15 Maart 2017 - 09:07

    Djanet:

    Dank voor deze zinvolle informatie!

    Jou haren zijn wel heeeeeel erg lang!

  • 15 Maart 2017 - 10:04

    Anita:

    Tjonge....

    Ik ben nu even sprakeloos

  • 15 Maart 2017 - 13:30

    Angela B.:

    Kan je niet een bruin kleurtje overnemen van een local? Niet te donker maar een mooi zongebruinde huid!? Hier gelukkig ook een beetje zon/warmte, kan je mooi straatvegen en een eerste zonnestraal op de huid vangen. Das wel zweten nl. Maar niet zo interressant als je reisverslag...hihi! Houdoe!

  • 16 Maart 2017 - 21:44

    Tecla:

    Ik vind het allemaal heeeel tof wat je allemaal doet!
    xxxxxxxxxx

  • 16 Maart 2017 - 21:45

    Tecla:

    Hahahaha een reactie wijzigen lukt niet..
    Duidelijk dat ik het allemaal vind?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Stage in Spanje

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 18217

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 19 Mei 2017

Azië avontuur

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: