It's all about trust - Reisverslag uit Champasak, Laos van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu It's all about trust - Reisverslag uit Champasak, Laos van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu

It's all about trust

Blijf op de hoogte en volg Chantal

03 Maart 2017 | Laos, Champasak

Still alive en daar ben ik blij mee. Tijdens mijn 3daagse jungletrekking had ik mijn twijfels of heelhuids terug zou komen, maar op 18 muggenbeten op mijn linkerarm en de kleur van een wortel na, ben ik okee. De jungletrekking zelf was een aanrader als je van 'back to basic' houdt, want de homestay had geen electriciteit, geen stromend water, geen douche en geen wc. 3x raden hoe ik rook toen ik terugkwam in het hostel.. er waren wel veel vlinders, dat was leuk!

Toen ik weer terug was in de bewoonde wereld, was ik heel blij en at ik pizza. En toen ging in naar Laos in een busje met 18 anderen (komt dat je bekend voor?!). Alle backpacks werden onder de stoelen geschoven, net als overige bagage (lees: een levend varken) en zo hobbelden we de grens over.

Mijn eerste stop in Laos was Don Det: één van de eilanden die samen 4000 islands heten. Wat een toffe plek! Lekker kayak varen, watervallen in overvloed, slapen in een bungalow aan het water, pannenkoeken eten en dolfijnen spotten: Ik vermaakte me daar prima! En voor het geval ik me daar niet vermaakte, was er vanalles te koop om daarbij te helpen. Happy shakes, happy brownies en happy pizza's werden overal aangeboden en alhoewel drugs hier volgens mij gewoon verboden zijn, staan al die dingen stijf van de opium, wiet of paddestoelen. Zit ik niet op te wachten trouwens, maar anderen blijkbaar wel ofzo..

Vanochtend heb ik samen met 2 anderen de boot-bus-boot gepakt naar Champasak en daar ben ik dus nu. Lekker rustig stadje, beetje tempels bekijken, douchen in de shoilet (benaming voor kleine badkamer waarin je kan douchen op de wc) en chillen. Mijn biertje (beerlao 640ml €1,20) werd me net aangereikt door een lachende ladyboy en ik zit nu ondertussen te bekijken hoe het zoveelste bootje langsvaart waarin de ene persoon stuurt en de ander het water uit de boot schept.

Alhoewel Laos het land is dat het meest is gebombardeerd in de geschiedenis, merk je daar weinig van en is iedereen vet lief. De ontbossing is pittig ver doorgedrongen (net als in Cambodja) en overal zie je stukken bos/grond branden, maar er zijn ook hele mooie stukken.

Ik reis dus nu samen met 2 anderen (dus geen zorgen) en had alleen laatst EEN BEETJE heimwee ivm bepaalde dingen die ik lekker niet ga delen. Maar nu voel ik me weer helemaal lekker en dat ben ik ook want ik heb een mooi kleurtje enzo. En ik ben sinds bijna 3 weken vegetarisch. Niet dat dat iets te maken heeft met hoe ik eruit zie, maar toch..

Okee doei! Ik vind jullie leuk (voor zover ik weet wie dit lezen) en groetjes daar ♡

'Maar waarom heet deze blog zo? Daar zeg je helemaal niks over?!' Oh, klopt. Als je reist moet je vaak gewoon vertrouwen op anderen: Als je je paspoort aan een dubieuze douanier afgeeft, als je suikerbietsap met lokaal ijs krijgt, als je moet overstappen en iemand wijst je waar je moet gaan staan, als je een tour boekt, als je gids ineens van het pad afwijkt en recht de jungle inloopt en zegt dat je hem moet volgen, etc. Zonder vertrouwen kan je beter thuisblijven, maar het is soms wel spannend. Bij mij is tot nu toe (afkloppen) gelukkig alles goed gegaan..

  • 03 Maart 2017 - 13:14

    Djanet:


    Skattie ben je ook! ♡

    Mis jou wel hoor, maar geniet maar lekker van alle cultuurshockdingen en alle andere bijzondere belevenissen...

  • 03 Maart 2017 - 13:37

    Iris:

    He mop, leuk dat jij je vermaakt, ga vooral zo door! Foto's op facebook waren ook super mooi en daarom ben soms stiekem een beetjd jaloers, dus over heimwee moet je het niet hebben, nu mis je toch nog vrij weinig moehaha.

    Veel plezier en geniet (van je muziek).

    Doei

  • 03 Maart 2017 - 20:03

    Sanne:

    Hee, Chantal
    Ik heb net al je verhalen gelezen en wat zijn ze leuk!
    Ben stiekem wel een beetje jaloers ;) Ik hoop dat je nog veel meer leuke dingen gaat meemaken. Heel veel plezier!
    Xx Sanne

  • 04 Maart 2017 - 10:14

    Anita:

    Hey dochter,

    'Trust care years to build, seconds to break, and forever to repair.'
    Take care of yourself!

    Is jouw backpack nog groot genoeg voor alle ervaringen en geluksmonenten?

    Veel liefs xxx

    P.s. Graag even douchen voordat je naar huis komt...

  • 04 Maart 2017 - 22:54

    Jikke:

    Wat een avontuur! Leuk om te lezen. X vanuit een tentje ergens in Australie!

  • 06 Maart 2017 - 12:18

    Marijke:

    Wauw meis, wat maak jij leuke dingen mee. Dat van dat vertrouwen vind ik helemaal super. Daar kunnen wij hier in het westen nog een voorbeeld aan nemen.
    Heel veel plezier nog en ga er voor, laat niets je tegenhouden. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Stage in Spanje

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 18210

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 19 Mei 2017

Azië avontuur

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: