Toe aan vakantie - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu Toe aan vakantie - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu

Toe aan vakantie

Blijf op de hoogte en volg Chantal

07 Januari 2017 | Vietnam, Hanoi

Jaaaa, ik leef nog! De reis van Bakkeveen naar Hanoi verliep zo perfect als mogelijk: Geen vertraging, weinig turbulentie, prima voedsel, finding Dory en gratis tandpasta. Uiteraard vond mijn lichaam de reis iets minder plezierig en deed de 3uur slaap weinig goed. Gelukkig kwamen Rosalie en ik rond 22.00u (lokale tijd) aan in het hostel in het bruisende Hanoi. Lief personeel ving ons daar op en we konden direct terecht op onze 2-persoons kamer. De douche was de hemel.

En dan sta je daar op een vrijdagochtend in een wereldstad. Duizenden scooters banen zich al toeterend een weg door de mensenmenigte, mini-mensjes werken zo hard als paarden om geld binnen te halen voor voedsel en overal is iets te zien. Zoveel indrukken, afdingen, volgeladen scooters, mensen die iets van je willen en bizar goedkope meuk. Ik wist niet waar ik moest kijken! Wat was ik blij toen ik mijn eerste foute backpackers shirt kocht voor 3 euro in plaats van de gevraagde 6.

Inmiddels voel ik me nog vermoeider dan bij aankomst, maar ben ik intens blij dat ik me begeef in een soort slechte Bollywood-film. Dat de bediening tussendoor rustig haar teennagels knipt vind ik alsnog niet heel relaxed, maar over het algemeen ben ik goed te spreken over het eten. De 24 graden hier vind ik ook geen probleem en de lieve mensen zijn fijn. Dat ik moet squatten tijdens een wc-bezoek zie ik als een uitdaging, want ik wil natuurlijk wel strak zijn als ik over een paar dagen op het strand lig. Want dat is wel het plan. Eerst vertrekken Rosalie en ik vanavond met de nachttrein naar Sapa. Als we het daar weer gezien hebben, gaan we naar de kust om daar te chillen, aapjes te kijken en snorkelen.

Die nachttrein wordt nog een leuke uitdaging en daar moeten we zo naartoe, dus ik brei er een eind aan. Geen heel boeiend verhaal vandaag, maar zoals ik al zei: Ik ben op het eind van mijn krachten. Heel hard toe aan vakantie dus ;)

Nou lieve mensen, geniet van de sneeuw en de kou! Ik hou jullie op de hoogte.

xxxxxxxxxxxx

  • 07 Januari 2017 - 15:06

    Djanet:

    Goede reis en slaap lekker skattie!

  • 09 Januari 2017 - 13:30

    Marijke (collega:

    Heel veel plezier daar, zit al uit te kijken naar je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Stage in Spanje

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 741
Totaal aantal bezoekers 18231

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 19 Mei 2017

Azië avontuur

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: