Love from Spain to you - Reisverslag uit Jalón, Spanje van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu Love from Spain to you - Reisverslag uit Jalón, Spanje van Chantal Wolfshaar - WaarBenJij.nu

Love from Spain to you

Blijf op de hoogte en volg Chantal

12 December 2015 | Spanje, Jalón

Soms ben ik net een wijf. Moet je me nu zien: Met chocolade en een bakje thee op de bank. En dan niet zomaar een thee, maar vérse thee. En niet zomaar verse thee, maar verse thee uit een schattig klein winkeltje in Valencia die ik in vier dagen tijd drie keer heb bezocht (Wut?! Why?). Maar ja, het is wel een heeeel schattig winkeltje en ze verkopen daar zúlke leuke theepotten enzo! WAAROM?! Waarom word ik zo ontzettend blij van zoiets doms als (dure) gedroogde blaadjes?

Ik kan wel twintig redenen bedenken voor mijn thee-liefde en ik ben nu eenmaal een thee-type, maar uiteindelijk maakt dat niks uit. Ik word er blij van en dat is goed. Want blij zijn is fijn.

De afgelopen tijd ben ik trouwens sowieso wel heel blij. Ik heb echt veel toffe dingen gedaan met toffe mensen en dat is goed voor mijn humeur. Zo ben ik (in de auto) naar Madrid geweest met Britt en ben ik naar Valencia geweest met mijn ouders & Iris. Vet leuk.

Madrid is sowieso één van mijn favoriete plekken op aarde (naast Groningen, Bakkeveen en het zwembad met uitzicht over de oceaan op Jamaica). Er zijn zoveel leuke, hippe tentjes waar je lekker kunt eten, de mensen zijn er super aardig en er is altijd wel wat te doen. Ook daar heb ik dit keer te veel gegeten (o.a. de beste churros van de wereld) en samen met al het voedsel dat ik in Valencia naar binnen heb geschoven, zorgt dit voor een daling van mijn blijdschap en een (vermoedelijke) stijging van mijn gewicht. Noooooo!

Oeh, en wat ook leuk was, was Sinterklaas! Ik was voor het eerst in mijn 24 (!) jarige leven Zwarte Piet, woehoeee! De jongeren hadden helaas vrij snel (in 2 seconden) door dat de Zwarte Pieten gewoon slecht geklede begeleidsters waren met uitgeveegde eye-liner op hun gezicht. Sinterklaas leek daarentegen gelukkig ongeveer sprekend. De baard wisselde soms van zwart naar wit, de meiter was roze met geel en ook zijn cape was roze, maar ach, je kan niet alles hebben. De jongeren vonden het leuk en daar gaat het om!

Die 24 van hiervoor geeft aan dat ook ik gewoon ouder blijf worden. Eergisteren antwoordde ik namelijk nog ‘23’ op de vraag hoe oud ik ben, maar inmiddels zou ik liegen als ik dat zei. En dat betekent dus (rampampampam) dat ik jarig ben geweest. Feest, ballonnen, slingers, taart, cadeautjes, alles! Nou.. niet alles. Wel (veel) taart en gezelligheid, maar geen versieringen enzo. Ik heb het lekker rustig gevierd met pa, ma en Iris in Valencia en dat was (samen met alle online felicitaties) heel leuk. En om mezelf te feliciteren, heb ik bij dat superschattige thee-zaakje (daar is ie weer) mezelf getrakteerd op een zakje verse kerst-thee. Best.Day.Evah.

Deze kerstthee is het laatste ingrediënt voor een magische Lonely Christmas. Samen met mijn kerstsokken, kerstthee, kerstmuts en kerstmuziek kruip ik tijdens de kerstdagen in mijn bed, huil ik stilletjes en zing ik zachtjes mee met de muziek.

Dat is een scenario, maar ik denk toch dat ik ga voor een kerstdiner met collega’s. Uiteraard wel met mijn kerstsokken en kerstmuziek. Lijkt me toch prettiger. Mijn bed is toch koud enzo.

Verder zal de komende tijd in het teken staan van werken en schoolopdrachten afronden. Over zes weken ben ik waarschijnlijk alweer (bijna) in Nederland (wow, time flies!) en voor die tijd moet er echt nog HEEL veel gebeuren. Uiteraard komt dit helemaal goed, maar mijn sociale leven zal op de schaal van 1 tot 10 (vergeleken met de afgelopen weken) echt even -10 worden. Afgezien van volgend weekend, want dan ga ik met een aantal collega’s stappen in Alicante ter ere van de verjaardag van Anne! Oh en 21 december ga ik waarschijnlijk wandelen met collega’s. Ook leuk natuurlijk.

Daarnaast wil ik nog graag even kwijt dat mijn auto het nog doet. De remschijven zijn aan gort, maar rijden doet ‘ie gewoon nog en ik ben echt nog steeds heel blij met mijn autootje. Iets met vrijheid enzo.

Mijn thee is inmiddels op, de zon is onder en mijn maag knort, dus ik hou op voor vandaag. Wel wil ik jullie alvast via deze weg een hele fijne kerst en jaarwisseling wensen. Ik besef me heel goed hoeveel lieve mensen ik om me heen heb (niet altijd fysiek, maar ook op afstand) en ik wens jullie met heel mijn hart veel geluk voor het komende jaar. En veel liefde, want dat is fijn.

Nou, doei.

  • 12 December 2015 - 18:50

    Djanet:

    Kom maar snel weer thuis, bent nu lang genoeg weg geweest. Heb je lang genoeg moeten missen Chent.

    Maar aangezien dat vast een mooie droom is en de meeste dromen helaas bedrog zijn wens ik jou nog hele fijne weekjes daar in het (vast) mooie Spanje. Ook een hele gezellige kerst en oud en nieuw.

    Lekker chick, tot volgend jaar!!!!!! xx ♡

  • 12 December 2015 - 20:19

    Elly :

    Weer een mooi verhaal Chantal! Jij ook fijne kerstdagen en een fijne jaarwisseling !
    Groetjes van ons!

  • 12 December 2015 - 23:19

    Maaike:

    Tof kind ben je toch! En heerlijk schrijven kun je! Geniet er nog even lekker van nichie! Hier is het toch alleen maar aan het regenen, waaien en stormen enzo...
    Ik doe een glas wijn op je! Dikke kus je nichtje <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Jalón

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Januari 2016

Home again!

30 December 2015

Ik weet even geen titel, dus dan maar zo

12 December 2015

Love from Spain to you

03 November 2015

Bruine maan en nummer 15

20 Oktober 2015

Wot bin ik moai fuort!
Chantal

Stage in Spanje

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 18211

Voorgaande reizen:

04 Januari 2017 - 19 Mei 2017

Azië avontuur

24 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: